A helyi adóügyekhez kapcsolódó nyomtatványok elérhetők a jobb oldalon található "Adóügyi nyomtatványok" hivatkozásra kattintva.

Tájékoztató az Önkormányzati Hivatali Portál használatáról

Az Önkormányzati Hivatali Portálon történő elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztató dokumentum elérhető Alkalmazásközpont Dokumentumtárában.

A tájékoztató segítséget nyújt a lakosság számára az elektronikus ügyintézés megismeréséhez, egyben az ügyintézőknek is segítséget nyújt az ügyindítással, egyenleg lekérdezéssel, ügykövetéssel kapcsolatban érkező kérdések megválaszolásához. 

Továbbra is a legtöbb bejelentés valamilyen jogosultság hiányához kötődik.

A leggyakrabban ismételt kérdéseket, és az ezekre adható válaszokat az alábbiakban foglaljuk össze: 

 

ÜGYINDÍTÁS

  1. január 1. napjától, gazdálkodó szervezetek számára, az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag a Cégkapu használható. 

A Cégkapun keresztül történő űrlap beküldésre jogosult:

  • elsősorban a cég törvényes képviselője, aki a tárhely szolgáltatást regisztrálta,
  • illetve bármely olyan KÜNY (Ügyfélkapu) tárhellyel rendelkező magánszemély, akit erre a képviselő feljogosított.

Cég képviseletében történő beküldéskor a következő hibaüzenetek érkezhetnek:

  • „A nyomtatvány beküldése sikertelen! A megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet nem létezik!”
    Ebben az esetben a megadott Cégkapu (a megadott adószám alapján) nem létezik. Nem került sor a cégkapu regisztrációra, vagy hibás adószám került rögzítésre az ügyindítás menüben.
  • „A felhasználó nincs hozzárendelve a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet postafiókjához!”
    Az ügyindításkor megadott adószám helyes, és a  Cégkapu létezik, de a feltöltést végző felhasználó nincs hozzárendelve.
  • „A felhasználó részére a dokumentum művelet nem engedélyezett a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezetnél!
    Ez a hibaüzenet arra utal, hogy a beküldő személy küldési jogosultsága letiltásra került
    , a Cégkapu Tárhelyen.

 

EGYENLEG LEKÉRDEZÉS

személyes adóegyenleg lekérdezésére csak abban az esetben van lehetőség, ha a lekérdező személyes adatai az önkormányzat adórendszerében hibátlanul (a közhiteles nyilvántartásokkal megegyezően) szerepelnek.

Képviselőként történő egyenleg lekérdezés során szükséges hogy a képviselt Adószáma (természetes személy esetén Adóazonosító jele ) hibátlanul kerüljön megadásra. A képviselő adatai is hibátlanul szerepeljenek az önkormányzat adónyilvántartásában, és a képviseleti jog (ideértve a meghatalmazást is) az lekérdezett adózónál rögzítésre kerüljön. Az egyenleg lekérdezési jogosultság a képviseletnél jelölt legyen.

 

ŰRLAP MÁSOLATOK

A beküldött űrlapokról a beküldő személyes Tárhelyére érkezik másolat zip formátumban. Ez tartalmazza a beküldött űrlapot pdf formátumban illetve csatolmányainál az űrlap xml állomány is megtalálható.

A dokumentumot le kell menteni a saját gépre tetszőleges helyre, majd ezt követően ki lehet csomagolni bármely zip formátum kezelésére alkalmas alkalmazás segítségével.

Cégkapun keresztül történő beküldés esetén a technikai jellegű igazolások a Cégkapu Tárhelyre érkeznek (feladási igazolás, elküldött dokumentum igazolás).

Az igazolás jelenleg a következő címen érkezik a beküldő tárhelyére "Átvételi értesítő (Feladó: ASPONALLO, Dokumentum: ASP -{Érkeztetőszám 16 karakter}- Címzett: {Címzett neve} -{Pontos beérkezés dátuma: éééé.hh.nn. óó.pp.mm formátumban } ). Az űrlapmásolat feladója a  TESZT - Magyar Államkincstár ASP Központ gépi 1 (ASPONALLO) Hivatali Kapu.”